Sponsoreret indhold
Dansk design er både kendt, anerkendt og elsket over hele verden, og det forstår man godt. I Danmark har vi nemlig en helt fantastisk designarv, og når det kommer til designinteriør og boligindretning, har Danmark i utroligt mange år gjort sig positivt bemærket.
Derfor er det også oplagt, at vi som danskere hylder den stolte arv, landet har. Det gør mange danskere allerede, og dansk design sælger godt både nationalt og internationalt. Også de yngre generationer her til lands har øje for det danske design, og i rigtigt mange hjem med yngre beboere finder man også danske designklassikere.
Investér i kvalitet og æstetik
Når du investerer i møbler eller interiør af klassisk, dansk design, betaler du en del mere for varen, end du ville have gjort, hvis du var gået i den lokale IKEA. Dog får du også ualmindeligt meget mere for pengene, som du for eksempel gør med det klassiske og smukke Jo Hammerborg design.
Dansk design er ikke alene eftertragtet på grund af sit æstetisk smukke og ofte stilrene design. Dansk design er også eftertragtet, da kvaliteten på møbler og interiør er helt i top. Det betyder også, at investeringen er én, du foretager én gang i livet, og så har du til gengæld en designklassiker resten af livet, der tilmed kan gå i arv til næste generation.
Der er både noget utroligt smukt og økonomisk i at investere i ting, der kan holde hele livet. Det er nemlig så fint at have ting, der kan følge én gennem livets vej og blive givet videre til næste generation. Samtidig taler sådan en investering også ind i tidens fokus på bæredygtighed. Når man investerer i dansk design, bevæger man sig nemlig væk fra den udskældte brug og smid-væk-kultur, som har hersket i den vestlige verden i mange år.
Det er in ikke at lade sig rive med nye tendenser, som man tidligere har set
I en populær vending kan man sige, at det i de seneste år er blevet in ikke at følge moden – i bæredygtighedens tegn. Hvor der i mange år var et meget indædt fokus på, at vi hele tiden skulle forny vores hjem med nye møbler, nye ting og nyt interiør, er der i disse år meget mere tendens til, at vi vælger få ting, som vi holder af, og som vi kan have igennem et helt liv.
På den måde lægger tidens tendenser altså ikke op til, at man hele tiden lader sig rive med af de nyeste trends, men at man derimod bruger flere penge på kvalitet. Til gengæld er der gået mode i at følge andre tendenser, som man lettere kan implementere i sit hjem, uden at det kræver udskiftning af hele møblementet.
Indenfor de seneste år har vi for eksempel set tendenser til, at bestemte grønne planter har været eftertragtede, ligesom også plakater, som man relativt nemt og smertefrit kan skifte ud, også er en stor tendens i boligindretningen.
No responses yet